Σχετικά με το ξεπούλημα της ΕΛΒΟ

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

Aθήνα, 24 Απριλίου 2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Σχετικά με το ξεπούλημα της ΕΛΒΟ

Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, μια εταιρεία με ιστορία 42 ετών, εξαιρετικής σημασίας για την κάλυψη των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, που διαθέτει πιστοποιημένη και διεθνώς αναγνωρισμένη τεχνογνωσία για την παραγωγή και συντήρηση πολιτικών οχημάτων δημόσιας χρήσης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, ΜΜΜ κλπ), οδηγήθηκε κατ΄ εφαρμογή της μνημονιακής πολιτικής της προηγούμενης κυβέρνησης στην απαξίωση και τελικά στην ειδική εκκαθάριση. Οδηγείται στο ξεπούλημα αντί πινακίου φακής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν ιδιώτες ανταγωνιστές της.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από εργαζόμενους της εταιρείας, υπάρχει ένα εντονότατο παρασκήνιο διαπλοκής, που σκοπό έχει να ολοκληρώσει το σχέδιο ξεπουλήματος αυτής της δημοσίου συμφέροντος βαριάς βιομηχανίας, από τις ελάχιστες που απέμειναν στην αποψιλωμένη βιομηχανική ζώνη της Θεσσαλονίκης.

Πρόσφατα μας καταγγέλθηκε ότι, έχει εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον πολλών εταιρειών, μεταξύ άλλων και μεγάλης γερμανικής βιομηχανίας με δεσπόζουσα θέση στο συγκεκριμένο χώρο, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς διεκδικητές τμημάτων της εταιρείας, για να καλύψει ανάγκες της που προκύπτουν από συμβόλαια με αραβικές χώρες, εξασφαλίζοντας, βέβαια υπερκέρδη. Διεκδικεί να αποκτήσει τις υποδομές της ΕΛΒΟ, όπως τουλάχιστον τις διαπραγματευόταν η προηγούμενη κυβέρνηση, αντί τιμήματος που υπολείπεται κατά πολύ των κερδών από το επίμαχο συμβόλαιο και εκμεταλλευόμενη τη σημαντική γεωπολιτική και γεωγραφική θέση της χώρας μας.

Επειδή η ΕΛΒΟ αποτελεί ένα βασικό κομμάτι της παραγωγικής βάσης της χώρας μας, με ισχυρή προοπτική βιωσιμότητας, με αναπτυξιακές δυνατότητες όχι μόνο εξασφάλισης αλλά και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, όπως άλλωστε αποδεικνύει και το πλήθος των υποψήφιων αγοραστών της, προοπτικές που σκοπίμως έχουν αποκρυβεί από την ελληνική κοινωνία για να μην χαλάσουν τα σχέδια των εμπλεκόμενων ιδιωτικών συμφερόντων.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Πότε θα σταματήσει τη διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης της ΕΛΒΟ;

2.Ευσταθούν οι πληροφορίες ότι μεγάλη γερμανική εταιρεία ενδιαφέρεται να αγοράσει μέρος των εγκαταστάσεων αντί ενός μικρού ποσού σε σχέση με τα κέρδη που μπορούν να αποφέρουν συμβόλαια της τάξης που εξυπηρετούν τέτοιες εγκαταστάσεις;

3.Μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας έχετε ενημερωθεί για εναλλακτικές λύσεις εξυγίανσης της ΕΛΒΟ, διαφύλαξης των θέσεων εργασίας και ανάπτυξης της εταιρείας υπό δημόσιο έλεγχο; Θεωρείτε ότι η λύση της εκκαθάρισης αποτελεί τη μοναδική λύση.

4.Έχουν διερευνηθεί τα αποτελέσματα και οι συνέπειες τόσο σε οικονομικό όσο και σε νομικό επίπεδο, της συμμετοχής ιδιώτη επενδυτή (όμιλος Μυτιληναίου) στην ΕΛΒΟ, οι οποία σύμφωνα με καταγγελίες των σωματείων και των εργαζομένων συνέβαλε σημαντικά στην κακή οικονομική κατάσταση της εταιρείας; Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για την σε βάθος διερεύνηση της υπόθεσης αυτής;

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία

 

Βαγιωνάκη Ευαγγελία

Βαρδάκης Σωκράτης

Γαϊτάνη Ιωάννη

Δελημήτρος Κώστας

Ζάννας Ζήσης

Καραγιαννίδης Χρήστος

Λεουτσάκος Ευστάθιος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Χατζηλάμπρου Βασίλης

ΣΥΡΙΖΑ ΑΘήνα 24 Απριλίου 2015 ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θέμα: Σε κατάσταση ομηρίας άνευ προηγουμένου βρίσκονται οι εργαζόμενοι των οποίων δεν έχουν καταγγελθεί οι ΣΣΕ (π.χ. οι εργαζόμενοι της «Α

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

ΑΘήνα 24 Απριλίου 2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό

Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

 

Θέμα: Σε κατάσταση ομηρίας άνευ προηγουμένου βρίσκονται οι εργαζόμενοι των οποίων δεν έχουν καταγγελθεί οι ΣΣΕ (π.χ. οι εργαζόμενοι της «Α.Γ. ΠΕΤΖΕΤΑΚΙΣ»)

Πληθαίνουν οι περιπτώσεις των εργαζόμενων οι οποίοι είναι απλήρωτοι, όπου δεν τους δίνουν οι επιχειρήσεις καταγγελίες συμβάσεων ώστε να μπορούν να εγγραφούν στον ΟΑΕΔ ως άνεργοι και να έχουν ασφαλιστική κάλυψη.

Μία τέτοια περίπτωση είναι οι εργαζόμενοι στην βιομηχανία πλαστικών σωλήνων «Α.Γ. ΠΕΤΖΕΤΑΚΙΣ» οι οποίοι βρίσκονται σε κατάσταση ομηρίας άνευ προηγουμένου εδώ και πέντε (5) έτη και κατ' επέκταση περίπου 250 οικογένειες, καθώς η τελευταία φορά που τους καταβλήθηκε η μισθοδοσία τους ήταν στις 15 Σεπτεμβρίου 2010. Οι εν λόγω εργαζόμενοι είναι αυτή τη στιγμή ανασφάλιστοι, και συνεπώς δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στις λίστες των επίσημα εγγεγραμμένων ανέργων στον ΟΑΕΔ.

Με βάση τα ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Σε ποιες άμεσες νομοθετικές ενέργειες Θα προβεί ώστε ανάλογες περιπτώσεις εργαζομένων να ασφαλίζονται, γιατί είναι πραγματικά πάρα πολλοί οι εργαζόμενοι που βρίσκονται στην ίδια μοίρα με τους εργαζόμενους στην «Α.Γ. ΠΕΤΖΕΤΑΚΙΣ»;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Σταθάς Γιάννης

Λεουτσάκος Ευστάθιος

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

: Εκσυγχρονισμός Προγράμματος Ενίσχυσης Απροστάτευτων Παιδιών

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 23 Απριλίου 2015

Προς τον κ. Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

ΘΕΜΑ: Εκσυγχρονισμός Προγράμματος Ενίσχυσης Απροστάτευτων Παιδιών.

Το Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης Απροστάτευτων Παιδιών είναι ένα πρόγραμμα εξαιρετικά μεγάλης σημασίας για την κοινωνική στήριξη των μονογονεϊκών οικογενειών, των οικογενειών που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και ανικανότητας για εργασία και των παιδιών που έχουν στερηθεί τους γονείς τους. Τελευταία φορά που έγινε παρέμβαση στο σχετικό νομοθετικό πλαίσιο (Ν.4051/60, ΠΔ. 108/83 και ΠΔ 148/1997) ήταν το 1997, γεγονός που καταδεικνύει την αδιαφορία της πολιτείας για το εν λόγω πρόγραμμα και για παροχή ουσιαστικής προστασίας των παιδιών των οποίων οι γονείς αδυνατούν να τους εξασφαλίσουν αξιοπρεπείς συνθήκες ζωής. Ένα κράτος δικαίου οφείλει ούτως ή άλλως να στέκεται στο πλευρό των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Ακόμα πιο επιτακτική γίνεται η υποχρέωση αυτή σε καιρούς όπου η δραματική αύξηση της ανεργίας έχει επηρεάσει καταλυτικά το βιοτικό επίπεδο της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

Συγκεκριμένα λοιπόν, όσον αφορά στο ισχύον Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης Απροστάτευτων Παιδιών, καταδεικνύουμε και προτείνουμε τα ακόλουθα:

Επέκταση ηλικιακού ορίου:

Το ηλικιακό όριο που ισχύει για την είσοδο παιδιού στο πρόγραμμα είναι τα 16 χρόνια. Το όριο αυτό συμπίπτει μεν με το όριο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και της παράνομης παιδικής εργασίας, αλλά κατά τη γνώμη μας δεν εξασφαλίζει το μέγιστο της παιδικής προστασίας που θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο. Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ορίζει ως παιδί «κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών», άρα θεωρούμε απολύτως αναγκαία την επέκταση του ορίου ηλικίας του Προγράμματος μέχρι και τη συμπλήρωση του δεκάτου ογδόου έτους της ηλικίας κάθε παιδιού. Θέλουμε όμως να επισημάνουμε πως από τη στιγμή που το ίδιο το κοινωνικοασφαλιστικό μας σύστημα προβλέπει κάλυψη παιδικών αναγκών και πέραν του δεκάτου ογδόου έτους σε περίπτωση φοίτησης σε αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα, θεωρούμε πως θα έπρεπε να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη και στο εν λόγω προνοιακό επίδομα. Μια τέτοια ρύθμιση θα αποτελούσε κινητήριο δύναμη ώστε τα παιδιά που διαβιούν σε δύσκολες οικογενειακές συνθήκες να διεκδικήσουν την επιμόρφωση και την όσο το δυνατόν καλύτερη εργασιακή τους ένταξη.

Απαλοιφή διακρίσεων μεταξύ των δύο Φύλων και αναχρονιστικής ορολογίας: 

Με το ισχύον καθεστώς και με προβλέψεις που εισήχθηκαν τα 1960 η οικονομική ενίσχυση προσδιορίζεται αποκλειστικά από την έλλειψη ταυ πατέρα απηχώντας το προϋπάρχον οικογενειακό δίκαιο το οποίο διαφοροποιούσε τις γονικές ευθύνες και αρμοδιότητες μεταξύ πατέρα και μητέρας και όπου ο πατέρας υπερτερούσε σε γονική και πραγματική ευθύνη έναντι της μητέρας. Πέραν τούτον όμως, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, ομάδα-στόχος είναι τα παιδιά και όχι οι γονείς. Κατά συνέπεια, το φύλο του γονέα δεν θα πρέπει να έχει σημασία για την εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος. Ο δε όρος "εξώγαμα και έκθετα" παιδιά που χρησιμοποιείται σε άλλα σχετικά εδάφιο είναι αμιγώς αναχρονιστικός, αρνητικός και αποκλείει μονογονεϊκές οικογένειες όπου ο μόνος είναι ο πατέρας. Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητο να απαλειφθεί η διάκριση μεταξύ πατέρα και μητέρας και στο εδάφιο και να υιοθετηθεί η σύγχρονη ορολογία και να γίνεται αναφορά σε "παιδιά που γεννήθηκαν χωρίς γάμο των γονέων τους ή και παιδιά που διαβιούν σε μονογονεικές ή διαζευγμένες (βλ. παρακάτω) οικογένειες και παιδιά εγκαταλελειμμένα από τους γονείς τους".

Τροποποίηση κριτηρίων ένταξης στο πρόγραμμα λόγω αναπηρίας:

 Το ΠΔ 108/83 (όπως αυτό ισχύει σήμερα) εξειδικεύει τις προϋποθέσεις ενίσχυσης των απροστάτευτων παιδιών, λόγω ανικανότητας ταυ πατέρα να εργαστεί και κατά συνέπεια να τα συντηρήσει. Στα ισχύον νομικό πλαίσιο όπως φαίνεται από την έως τώρα διοικητική πρακτική η εξειδίκευση αυτή αποκλείει ένα σημαντικό αριθμό εν δυνάμει δικαιούχων. Οι υγειονομικές επιτροπές καλούνται να κρίνουν τους αιτούντες ασθενείς όχι μόνο για το ποσοστό αναπηρίας τους (τουλάχιστον 67%) αλλά και για το εάν η εν λόγω πάθηση εμπίπτει ή όχι σε ειδικότερες διατάξεις. Κατά συνέπεια εκτός προγράμματος βρίσκονται παιδιά των οποίων οι γονείς είτε πάσχουν από ασθένειες που δεν περιλαμβάνονται σε αυτές που ορίζει το σχετικό άρθρο είτε  έχουν ποσοστό αναπηρίας κάτω του 67%. Θεωρούμε πως η συγκεκριμένη ρύθμιση θα πρέπει να εναρμονιστεί ως προ τα ποσοστό αναπηρίας με το 51% που προβλέπει το ΙΚΑ χωρίς να γίνεται καμία διάκριση στην ασθένεια την οποία προκαλεί την αναπηρία αυτή.

Ευρύτερη κάλυψη μονογονεικών οικογενειών:

 Όσον αφορά τους δικαιούχους του επιδόματος αξίζει να τονιστεί ότι σε αυτούς θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθούν και τα παιδιά που προέρχονται από διαζευγμένες οικογένειες. Ιδιαίτερα σε εποχές οικονομικής κρίσης και παρόλο που τα δικαστήρια με απόφασή τους ορίζουν το ύψος της διατροφής που θα πρέπει να λαμβάνει ο έχων την επιμέλεια γονέας, αυτό σπάνια συμβαίνει λόγω αδιαφορίας, εγκατάλειψης ή ακόμη και πραγματικής οικονομικής αδυναμίας του έτερου γονεικού μέλους. Ένα κράτος δικαίου επομένως θα πρέπει υα μεριμνά ιδιαίτερα και γι αυτές τις περιπτώσεις, όταν τα πραγματικό εισόδημα του έχοντος την επιμέλεια των τέκνων γονέα δεν ξεπερνά τα εισοδηματικά κριτήρια ένταξης στα πρόγραμμα.

Αναπροσαρμογή των εξωπραγματικών εισοδηματικών κριτηρίων και του ιδιαιτέρως χαμηλού  ύψους του επιδόματος:

  Το υπάρχον νομικό πλαίσιο θέτει εισοδηματικά κριτήρια και προσδιορίζει το ύψος των παροχών με δεδομένα του 1997 (με απευθείας μετατροπή σε ευρώ από δραχμές). Συγκεκριμένα το ύψος ταυ επιδόματος είναι 44 ευρώ και τα εισοδηματικό μηνιαίο ταβάνι 235 ευρώ για διμελή οικογένεια. Είναι απαραίτητο να αναπροσαρμοστούν οι ρυθμίσεις αυτές ώστε να αντανακλούν τα σημερινά δεδομένα.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

• Πότε σκοπεύει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του Προγράμματος Ενίσχυσης Απροστάτευτων Παιδιών.

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέπυ)

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Κατριβάννυ Βασιλική

Λεουτσάκος Στάθης

Καρά Γιουσούφ Αιχάν

Ρίζος Δημήτρης

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

Καββαδία Αννέτα

Γιαννακίδης Στάθης

Ουρσουζίδης Γιώργος

Καρακώστα Ευαγγελία [Εύη]

Ζάννας Ζήσης

Μεικόπουλος Αλέξανδρος

Τζαμακλής Χαρίλαος

Παραστατίδης Θεόδωρος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Κατσαβριά - Σιωροπούλου Χρυσούλα

Αυλωνίτου Ελένη

Καφαντάρη Χαρά

Κανελλοπούλου Μαρία

Μανιός Νίκος

Καρασαρλίδου Φρόσω

Τζήκα - Κωστοπούλου Δανάη

Βαρδάκης Σωκράτης

Τζούφη Μερόπη

Ζαχαριάς Κώστας

Ψαρρέα Ελένη

Βάκη Φωτεινή

Κασιμάτη Νίνα

Εμμανουηλίδης Δημήτρης

Συρίγος Αντώνης

Συρμαλένιος Νίκος

Μηταφίδης Τριαντάφυλλος

Ψυχογιός Γιώργος

Χουσέίν Ζεϊμπέκ

Γαϊτάνη Ιωάννα

Φάμελλος Σωκράτης

Σεβαστάκης Δημήτρης

Μιχαλάκης Νίκος

Τσίρκας Βασίλης

Κριτσωτάκης Μιχάλης

 

 

Οξυμένα προβλήματα των εργαζομένων της βιομηχανίας πλαστικών σωλήνων και εξαρτημάτων ΚΑΡΙΝΑ Α.Β.Ε.Ε.

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

 

 

Αθήνα, 22 Απριλίου 2015

 

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό:

 Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

 

ΘΕΜΑ: Οξυμένα προβλήματα των εργαζομένων της βιομηχανίας πλαστικών σωλήνων και εξαρτημάτων ΚΑΡΙΝΑ Α.Β.Ε.Ε.

 

Η επιχείρηση ΚΑΡΙΝΑ Α.Β.Ε.Ε. το 2012 με αφορμή την οικονομική κρίση και εκμεταλλευόμενη τους μνημονιακούς νόμους έθεσε το εργατοϋπαλληλικό της προσωπικό σε εκ περιτροπής εργασία. Την ίδια χρονιά απαίτησε από τους εργαζόμενους να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας με μείωση 30% στους μισθούς. Οι εργαζόμενοι-75 άτομα εκείνη την περίοδο-μετά από αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις και με διάθεση να συμβάλλουν στην βιωσιμότητα της επιχείρησης, αποδέχθηκαν μειώσεις της τάξης του 27% στους μισθούς και τα ημερομίσθια. Την επόμενη χρονιά η εταιρία έκανε αίτηση ένταξης στο άρθρο 99, η οποία όμως απορρίφθηκε το 2014. Μετά από έφεση της εταιρίας βγήκε δεύτερη απόφαση η οποία δεχόταν εν μέρει την αίτηση και διέτασσε το άνοιγμα της διαδικασίας εξυγίανσης. Οι εργαζόμενοι, σε όλη τη χρονική διάρκεια ανάμεσα στις δύο δικαστικές αποφάσεις, ήταν απλήρωτοι από δύο ως και επτά μήνες. Μετά την δεύτερη απόφαση, η πληρωμή των δεδουλευμένων ήταν ελάχιστη έως μηδενική, ενώ σταδιακά μειωνόταν η προσφορά αντικειμένου εργασίας στους εργάτες, με αποτέλεσμα τους πρώτους μήνες του 2015 να έχουν εξαντληθεί οι μέρες των αδειών τους, λόγω υποχρεωτικών αδειών.

Λόγω αυτής της κατάστασης οι εργαζόμενοι απευθύνθηκαν στην επιθεώρηση εργασίας για τα ποσά των οφειλόμενων αποδοχών. Ο εργοδότης έχει δηλώσει στην επιθεώρηση εργασίας, αδυναμία καταβολής των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, την περίοδο που βρισκόταν σε υποχρεωτική άδεια, «εξαφανίστηκε» εξοπλισμός της εταιρίας, πολύ μεγάλης αξίας.

 

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

Σε τι ενέργειες θα προβεί, έτσι ώστε, να υποχρεώσει την επιχείρηση να καταβάλει τις οφειλές της προς τους εργαζόμενους;

 

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

 

 

 

Διαχείριση Θεμάτων αναφορικά με τα Εργατικά Ατυχήματα και τις Επαγγελματικές Ασθένειες των Εργαζομένων στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ Α.Ε.)

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 21 Απριλίου 2015

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

 

ΘΕΜΑ: Διαχείριση Θεμάτων αναφορικά με τα Εργατικά Ατυχήματα και τις Επαγγελματικές Ασθένειες των Εργαζομένων στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ Α.Ε.)

    Σε συνέχεια της υπ'αριθμ. Πρωτ 4012/27-10-2014 ερώτησης, η οποία κατατέθηκε από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, στα πλαίσια της προηγούμενης Κοινοβουλευτικής Περιόδου, επί της οποίας ακολούθησε η υπ'αριθμ. Πρωτ Φ 90022/21710/1443 απάντηση, κρίνουμε απαραίτητη την επαναφορά της ερώτησης σχετικά με τη διαχείριση των θεμάτων που αφορούν τα Εργατικά Ατυχήματα και τις Επαγγελματικές Ασθένειες των Εργαζομένων στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ Α.Ε.), καθώς το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται.        

Σύμφωνα με το άρθρο 24 παράγραφος 5 του Κανονισμού Ασφαλίσεως Προσωπικού ΔΕΗ, ο χαρακτηρισμός της ανικανότητας για εργασία των ασφαλισμένων στη ΔΕΗ Α.Ε., αν οφείλεται ή όχι σε εργατικό ατύχημα ή επαγγελματική ασθένεια, εναπόκειται στο Διοικητικό Συμβούλιο (πρώην Συμβούλιο Ασφάλισης) αφού προηγουμένως λάβει υπόψη του το σχετικό πόρισμα που υποβάλλεται για κάθε ατύχημα από την Τριμελή Επιτροπή Έρευνας Εργατικών Ατυχημάτων ( Ε.Ε.Ε.Α.)

Η εν λόγω Τριμελής Επιτροπή αποτελείται από ανώτερο Διοικητικό Υπάλληλο της Υπηρεσίας, από Δικηγόρο που ασχολείται με ασφαλιστικά θέματα και από ένα γιατρό της υπηρεσίας, μέλος της οικείας Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής (ΠΥΕ). Η αρμοδιότητα αυτή διεκπεραίωσης των εργατικών ατυχημάτων της ΔΕΗ Α.Ε. ανήκε στην Διεύθυνση Ασφάλισης Προσωπικού ΔΕΗ Α.Ε., και στην μετεξέλιξη αυτής σε ΝΠΔΔ ( ΟΑΠ /ΔΕΗ — Ν 2773/99, Άρθρο 34) και εν συνεχεία στο Ταμείο Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ) σύμφωνα με το Ν. 3655/2008. Με την ένταξη του Κλάδου Υγείας του ΤΑΥΤΕΚΩ και του Κλάδου Ασφάλισης Προσωπικού ΔΕΗ Α.Ε. στον ΕΟΠΥΥ, δυνάμει του άρθρου 42 του Ν. 4075/2012(ΦΕΚ Α-89), καθώς και την μεταφορά του ιατρικού και υγειονομικού προσωπικού, σταμάτησε η λειτουργία της Τριμελούς Επιτροπής. Τέλος με την ΚΥΑ Φ. 80000/28375/1942/ΦΕΚ 38/14-1-2413 στο οργανόγραμμα του ΤΑΥΤΕΚΠ δεν προβλέπεται η αρμοδιότητα διαχείρισης των Εργατικών Ατυχημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, στο νομό Ηρακλείου τα τελευταία τέσσερα χρόνια προκλήθηκαν τρία Θανατηφόρα ατυχήματα, εκ των οποίων το ένα αφορούσε άμεσα εργαζόμενο της ΔΕΗ ΑΕ και τα δύο σε εργολάβο της ΔΕΗ ΑΕ.

 Επειδή, η Επιτροπή 'Έρευνας  Εργατικών Ατυχημάτων συνεδρίασε για τελευταία φορά στα μέσα του έτους 2012 και οι υποθέσεις χαρακτηρισμού που εκκρεμούν αφορούν από το έτος 2008 και εντεύθεν.

 Επειδή στον όμιλο ΔΕΗ υπάρχουν σε εκκρεμότητα πολλές περιπτώσεις θανατηφόρων ατυχημάτων καθώς και αρκετές περιπτώσεις επαγγελματικών ασθενειών, για τα οποία καθυστερεί ο χαρακτηρισμός ως εργατικά ατυχήματα.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί:

Πότε θα συγκροτηθεί η Επιτροπή 'Έρευνας Εργατικών Ατυχημάτων και Επαγγελματικών ασθενειών και θα δρομολογηθεί ο χαρακτηρισμός τους ως εργατικά ατυχήματα, αρκετών περιπτώσεων ατυχημάτων θανατηφόρων και άλλων περιπτώσεων επαγγελματικών ασθενειών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Βαρδάκης Σωκράτης

Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος

Λεουτσάκος Ευστάθιος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Ρίζος Δημήτριος

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

Ζαχαριάς Κώστας

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Γαϊτάνη Ιωάννα

Ψαρρέα Ελένη ,

Μπαλαούρας Γεράσιμος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Καφαντάρη Χαρά

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Κοινοβουλευτικο Εργο