Πληροφόρηση του καταναλωτή για κατεψυγμένα και νωπά τρόφιμα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

5 Ιουνίου 2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ, Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

θΕΜΑ: Πληροφόρηση του καταναλωτή για κατεψυγμένα και νωπά τρόφιμα.

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (άρθρα 9δ, 9ε του ν 2251/1994 περί προστασίας του καταναλωτή, άρ9ρο 14 παρ.2 του ν. 3526/2001 όπως ισχύουν) υπάρχει σαφής υποχρέωση των επαγγελματιών στους χώρους α) της εστίασης (όπως τα ταχυφαγεία, καφέ με  αρτοσκευάσματα, ρεστοράν, πιτσαρίες) και β) της λιανικής πώλησης (όπως σούπερ μάρκετ) να  παρέχουν ουσιώδεις  πληροφορίες  στον  καταναλωτή  τόσο για  το χρόνο (ημερομηνία) παραγωγής όσο και την ταυτότητα του εκάστοτε προμηθευτή - παραγωγού των τροφίμων που προσφέρονται. Να σημειώσουμε  ότι απαγορεύεται η χρήση  του  όρου  « φρέσκο αρτοσκεύασμα» και «φρέσκος άρτος» στις  περιπτώσεις  που η ζύμη έχει υποστεί κατάψυξη. Εν τούτοις υπάρχει πληθώρα διαφημίσεων στο διαδίκτυο καθώς και προσφορών εντός αλυσίδων ταχυφαγείων και σούπερ  μάρκετ χωρίς  να τηρούνται οι παραπάνω όροι και προϋποθέσεις  που  προβλέπει το ισχύον  Θεσμικό πλαίσιο.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Πόσοι έλεγχοι έχουν γίνει εντός του έτους 2015 και εντός των ορίων αρμοδιότητας του Υπουργείου σας;

2) Ποιο είναι τα ύψος των προστίμων που έχουν βεβαιωθεί και ποιο είναι το ύψος των προστίμων που εισπράχτηκαν;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Μηταφίδης Τριαντάφυλλος

Ψυχογιός Γιώργος

Αυλωνίτου Ελένη

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

Γκάρα Αναστασία

Ουρσουζίδης Γιώργος

Συρμαλένιος Νικόλαος

Σταθάς Ιωάννης

Ζάννας Ζήσης

Βάκη Φωτεινή

Παπαδόπουλος Αθανάσιος

Συρίγος Αντώνιος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Καφαντάρη Χαρά

Καρασαρλίδου Φρόσω

Καρά Γιουσούφ Αίχάν

Καββαδία Ιωαννέτα

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Μπαλαούρας Γεράσιμος

Εμμανουηλίδης Δημήτρης

Μιχαλάκης Νικόλαος

Σωτηρίου Ελένη

Κοζομπόλη-Αμανατίδη Παναγιώτα

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Δημητριάδης Δημήτριος

Σκουρολιάκος Παναγιώτης

Ρίζος Δημήτριος

Δημαράς Γεώργιος

Δελημήτρος Κωνσταντίνος

Τσανάκα Αλεξάνδρα

Φάμελλσς Σωκράτης

Γάκης Δημήτριος

Πετράκος Αθανάσιος

Σκούφα Ελισσάβετ

Ζαχαριάς Κωνοταντίνος

Ακριώτης Γεώργιος

Σεβαστάκης Δημήτριος

Δέδες Ιωάννης

Σταματάκη Ελένη

Κορύφωση της εργοδοτικής τρομοκρατίας από την ιδιοκτησία της «Εκδοτικής Βορείου Ελλάδος ΑΕ» (ΕΒΕ ΑΕ) προς τους απλήρωτους εργαζόμενους του «Αγγελιοφόρου

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

Αθήνα, 5 Ιουνίου 2015

 

Ερώτηση

 

Προς τον κ. Υπουργό:

 

Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

 

ΘΕΜΑ: Κορύφωση της εργοδοτικής τρομοκρατίας από την ιδιοκτησία της «Εκδοτικής Βορείου Ελλάδος ΑΕ» (ΕΒΕ ΑΕ) προς τους απλήρωτους  εργαζόμενους του «Αγγελιοφόρου».

Οι εργαζόμενοι της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος», που εκδίδεται στη Θεσσαλονίκη, βρίσκονται από τις αρχές του 2012 αντιμέτωποι με σημαντικές καθυστερήσεις στην πληρωμή των μισθών τους, οι οποίες σήμερα υπερβαίνουν τους πέντε (5) μήνες.

Αφορμή είναι η προβαλλόμενη οικονομική δυσπραγία της «Εκδοτικής Βορείου Ελλάδος ΑΕ» (ΕΒΕ ΑΕ), συμφερόντων Αλέξανδρου ΜπακατσέλουΣταύρου Ψυχάρη και Γιώργου Μπομπολα, η οποία πάντως έχει κατορθώσει το τελευταίο διάστημα να εξασφαλίσει νέα τραπεζικά δάνεια ύψους 1,5 εκατ. €, και να ρυθμίσει παλαιότερες τραπεζικές οφειλές της, ύψους 14 εκατ. €, χωρίς να πληρώνει τόκους για δύο συνεχή χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις πριν από λίγες μέρες η εταιρία εξόφλησε το Δώρο Χριστουγέννων του 2014 στους 108 εργαζόμενούς της.

Πέρα, όμως, από τις καθυστερήσεις και τις αθετήσεις πληρωμών, η εταιρία στον καιρό της κρίσης έχει προχωρήσει σε μείωση προσωπικού κατά 280 άτομα μέσω απολύσεων και «εθελούσιας» εξόδου, αλλά και περικοπές 25% στους μισθούς των εναπομεινάντων εργαζομένων. Παρά όμως αυτές τις δραστικές κινήσεις και παρά τις συνεχείς αποφάσεις του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης, που διατάσσουν την αποπληρωμή των μισθών των εργαζομένων, η εταιρία αρνείται να καταβάλει τις δεδουλευμένες αποδοχές. 

Αντίθετα, η εταιρία επιχειρεί, μέσω της δικαστικής οδού, να εξασφαλίσει προστασία έναντι των πιστωτών της, των εργαζόμενων συμπεριλαμβανομένων, προσφεύγοντας στην «ομπρέλα» του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, η οποία όμως έχει απορριφθεί τρεις φορές από τις δικαστικές αρχές με τελευταία την απορριπτική απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης στις 28.5.2015.

Χαρακτηριστικό των ευθυνών που έχει η διοίκηση του «Αγγελιοφόρου» για τη μη καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών, είναι το γεγονός ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Βασίλης Μπακατσέλος συνελήφθη με τη διαδικασία του αυτοφώρου για δεύτερη φορά πριν από ένα μήνα έπειτα από μήνυση τεσσάρων (4) δημοσιογράφων της εφημερίδας για μη καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών. Μάλιστα, ο κ. Μπακατσέλος έχει παραπεμφθεί να δικαστεί για κατ΄ εξακολούθηση τέλεση του ίδιου αδικήματος στις 27 Ιουλίου 2015 στο ακροατήριο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης. 

Ενώ θα περίμενε κανείς από τη διοίκηση της εταιρίας να συμμορφωθεί προς τις δικαστικές αποφάσεις και να προχωρήσει στην καταβολή των  μισθών στους εξουθενωμένους εργαζόμενους, αντίθετα αυτή επέλεξε να απαντήσει με μήνυση στις ενέργειες των εργαζόμενων επιχειρώντας να τους τρομοκρατήσει. Μάλιστα, το υποτιθέμενο αδίκημα που επιχειρεί να προσάψει σε πέντε (5) δημοσιογράφους, μέλη της ΕΣΗΕΜ-Θ, είναι η δήθεν απάτη επί δικαστηρίω μέσω «παράνομου περιουσιακού οφέλους», το οποίο ωστόσο αφορά στην αναγκαστική είσπραξη μισθών που αυτοί διεκδίκησαν, ακριβώς επειδή η εταιρία παρανόμως και αντισυμβατικώς δεν τους κατέβαλε επί σχεδόν έξι (6) μήνες! 

Είναι απορίας άξιο πώς κάποιοι εργοδότες πιστεύουν ότι μπορούν ταυτόχρονα και τους εργαζόμενους να αφήνουν απλήρωτους επί μήνες και να συμπεριφέρονται εκδικητικά απέναντι τους, όταν αυτοί διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους και δικαιώνονται κατ΄ επανάληψη από τις δικαστικές αρχές.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

Με δεδομένο την κλιμακούμενη ασυδοσία της συγκεκριμένης εταιρίας, η οποία σέρνει τους εργαζόμενους σε απολογία και τους οδηγεί στις δικαστικές αίθουσες, ενώ η ίδια παρανομεί κατάφωρα εις βάρος τους, χωρίς αυτό να επισύρει συνέπειες για τους εκπροσώπους της, πώς προτίθεται να προασπίσει την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας στην Εκδοτική Βορείου Ελλάδος ΑΕ (ΕΒΕ ΑΕ);

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία ( Λίτσα )

Γαϊτάνη Ιωάννα

Δελημήτρος Κωνσταντίνος

Ζάννας Ζήσης

Λεουτσάκος Στάθης

Παπαδόπουλος Αθανάσιος

Φάμελλος Σωκράτης 

Άμεση απόσυρση της υπ’ αριθμ. 37/2011 εγκυκλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για αγορά ορθοπεδικών, ορθωτικών ειδών και τεχνητών μελών που αποκλείει μέσω υπέρογκων συμμετοχών τους ανθρώπους με αναπηρία από την ισότιμη και αξιοπρεπή διαβίωση

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

Αθήνα,  3 Ιουνίου 2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

-  Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

-   Υγείας

 

 

Θέμα : Άμεση απόσυρση της υπ’ αριθμ. 37/2011 εγκυκλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για αγορά ορθοπεδικών, ορθωτικών ειδών και τεχνητών μελών που αποκλείει μέσω υπέρογκων συμμετοχών τους ανθρώπους με αναπηρία από την ισότιμη και αξιοπρεπή διαβίωση

 

Στις 31/5/2011 η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε συνεργασία με την αρμόδια Δ/νση Παροχών εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 37/Π04/3/155 εγκύκλιο η οποία αντικατέστησε προηγούμενη (37/2009), χωρίς καμία συζήτηση και συμμετοχή ανθρώπων με αναπηρία. Με την εγκύκλιο, αναθεωρήθηκαν οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης ή και αντικατάστασης συγκεκριμένων ορθοπεδικών, ορθωτικών ειδών και τεχνητών μελών. Η απόδοση της δαπάνης γίνεται σύμφωνα με καθορισθέντα από το ΔΣ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ποσά ή σύμφωνα με τιμές της βάσης δεδομένων του "παρατηρητηρίου τιμών", αφού παρακρατηθεί το 25% της συμμετοχής τους ασφαλισμένου όπου αυτή προβλέπεται. Μειώθηκαν οι τιμές αυτών των ειδών, δηλαδή η αποζημίωση που δίνει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την αγορά τους, προκειμένου "να υπάρχει ισορροπία τιμών στην αγορά σε σχέση με τις αγορές άλλων κρατών", όπως αναφέρει απάντηση σε σχετική ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ. Οι νέες τιμές αποζημίωσης των υλικών από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είναι έως και 50% χαμηλότερες σε σχέση με τις προηγούμενες, αλλά τη διαφορά τους από την εμπορική τιμή (πραγματική τιμή διάθεσης στο εμπόριο) πληρώνουν τελικά οι άνθρωποι με αναπηρία.

Επιπλέον η συγκεκριμένη εγκύκλιος απέκλεισε από τη χορήγηση ειδών τα "βιονικά και ηλεκτρονικά γόνατα (C-LEG ή άλλου τύπου)", με αποτέλεσμα οι άνθρωποι με αναπηρία οι οποίοι έχουν απόλυτη ανάγκη από την προμήθεια ανάλογων υλικών να πληρώνουν εξ ιδίων.

Το 2012 με την ενοποίηση του κλάδου υγείας των μεγαλύτερων ασφαλιστικών ταμείων υπό τη μορφή του ΕΟΠΥΥ, συντάχθηκε ο Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ/ΦΕΚ 3054/τ.Β’/18-11-2012), ο οποίος θεμελιώνει εκ νέου τη συμμετοχή κατά 25% των ασφαλισμένων στην αγορά θεραπευτικών μέσων και προθέσεων. Από το Νοέμβριο του 2012 μέχρι και σήμερα, με συνέργεια της εγκυκλίου 37/2011 του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του ΕΚΠΥ του ΕΟΠΥΥ, διατηρείται η απαράδεκτη συμμετοχή των ασφαλισμένων στην αγορά ορθοπεδικών, ορθωτικών ειδών και τεχνητών μελών, παραγνωρίζοντας τις καθημερινές συνέπειες αποκλεισμού και ανισότητας που υφίστανται οι άνθρωποι με αναπηρία όταν αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε μια τέτοια συμμετοχή.

Το 2011 κατά της αλλαγής του πλαισίου χορήγησης των παραπάνω υποστηρικτικών ειδών, κινητοποιήθηκε ένα ευρύ φάσμα κινήσεων και κινημάτων που μετέχουν στον αγώνα για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ανθρώπων με αναπηρία. Ο αγώνας τους κορυφώθηκε με την κατάληψη από μέλη της "Κίνησης Χειραφέτησης ΑμεΑ - Μηδενική Ανοχή" στις 6/6/2011, του κτιρίου της κεντρικής Διοίκησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με βασικό και αδιαπραγμάτευτο αίτημα την απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου, η οποία σύμφωνα με τους/τις ίδιους/ες, "σφαγιάζει οριζόντια ακόμα κι αυτό το δικαίωμα στην επιβίωση δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων με κινητική αναπηρία".

Μετά την έντονη κριτική που δέχθηκε η εγκύκλιος 37/2011 τόσο από κινηματικές δράσεις όσο και μέσω της άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου από κόμματα (ερωτήσεις ΣΥΡΙΖΑ 17654/7-6-2011, 18758/4-7-2011), ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπεχώρησε και δεσμεύτηκε να τεθεί σε διαβούλευση από μηδενική βάση το πλαίσιο αγοράς ορθοπεδικών, ορθωτικών ειδών και τεχνητών μελών και με συμμετοχή εκπροσώπου της "Κίνησης Χειραφέτησης ΑμεΑ". Η διαβούλευση για την κατάργηση της εγκυκλίου μέχρι και σήμερα δεν πραγματοποιήθηκε.

Επειδή τέσσερα χρόνια μετά τις ρυθμίσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αρχικά και στη συνέχεια του ΕΟΠΥΥ αποκλείεται καθημερινά ευρύ φάσμα αναπήρων από τη δωρεάν προμήθεια ορθοπεδικών, ορθωτικών ειδών και τεχνητών μελών (πχ κινητικά ανάπηροι/ες) που αδυνατούν να συμμετέχουν στην αγορά τους,

Επειδή η εγκύκλιος 37/2011 υπεγράφη από το ΔΣ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ χωρίς διαβούλευση και συμμετοχή των ανθρώπων με αναπηρία, παραβιάζοντας την απόφαση του Ο.Η.Ε και το σχέδιο δράσης του Συμβουλίου της Ευρώπης περί πλήρους συμμετοχής στον πολιτικό και δημόσιο βίο των Ατόμων με Αναπηρία,

Επειδή η συμμετοχή κατά 25% και η εξαίρεση χορήγησης βιονικών-ηλεκτρονικών γονάτων σημαίνει αποκλεισμό για όποιον αδυνατεί να ανταπεξέλθει σε αυτή την οικονομική υποχρέωση και παραβιάζει τα άρθρα 19 εδάφιο β΄(Δικαίωμα στην ανεξάρτητη διαβίωση) και 20 ("Δικαίωμα στην Ατομική Κινητικότητα") του Ν.4074/2012 "Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και Προαιρετικό Πρωτόκολλο",

Επειδή τα θεραπευτικά μέσα και οι προθέσεις είναι κοινωνικά αγαθά και όχι εμπορεύματα για τους ανθρώπους με κινητική αναπηρία και η πρόσβαση σε αυτά οφείλει να είναι απρόσκοπτη και χωρίς οικονομική επιβάρυνση,

Επειδή η πολιτική έννοια της "συμμετοχής" στην προμήθεια ορθοπεδικών, ορθωτικών ειδών και τεχνητών μελών, όπως θεσπίστηκε τα τελευταία χρόνια, δεν είναι παρά το συστατικό στοιχείο μιας νεοφιλελεύθερης συλλογιστικής,

Επειδή ο ΕΟΠΥΥ ως φορέας που χρηματοδοτείται από τις εισφορές των ασφαλισμένων και από την έμμεση και άμεση φορολογία (κρατικός προϋπολογισμός) είναι υποχρεωμένος να ανταποδίδει ισότιμα και καθολικά παροχές υγείας χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις, οι οποίες δημιουργούν αποκλεισμό, επισφάλεια και ανισότητες,

Επειδή η διόρθωση πιθανών υπερτιμολογήσεων σε ορθοπεδικά, ορθωτικά είδη και τεχνητά μέλη δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μετακυλύει τα βάρη στους ασφαλισμένους αλλά πρέπει να συνδέεται με ανίχνευση των μηχανισμών που συντηρούν και κατασκευάζουν πλασματικές κοστολογήσεις / υπερτιμολογήσεις,

Επειδή είναι θέμα πολιτικής βούλησης και αντίληψης να αλλάξει ο τρόπος αποζημίωσης αυτών των ειδών/τεχνητών μελών και να συνεχίσει ο ΕΟΠΥΥ να αποζημιώνει στις ήδη υπάρχουσες χαμηλές τιμές το κόστος των πρόσθετων ειδών, χωρίς όμως καμία επιπρόσθετη επιβάρυνση των ασφαλισμένων.

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

1.- Δεδομένου ότι ο κανονισμός του ΕΟΠΥΥ χρειάζεται ριζική επαναδιατύπωση με απάλειψη όλων των συμμετοχών των ασφαλισμένων (φάρμακα, διαγνωστικές, νοσηλεία, προθετικά/ορθωτικά είδη κ.τ.λ.), πότε θα υπογραφεί η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (Εργασίας και Υγείας), η οποία θα αναδιαμορφώνει όλα τα άρθρα του κανονισμού με όρους καθολικής, ισότιμης πρόσβασης σε μη εμπορευματοποιημένες υπηρεσίες υγείας;

2.- Θα αποσυρθεί η εγκύκλιος 37/2011 και θα συσταθεί ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή αντιπροσωπευτικών οργανώσεων των ανθρώπων με αναπηρία ώστε να αναθεωρηθεί ριζικά το περιεχόμενό της;

3.- Πως θα προστατευθούν οι ασφαλισμένοι από τις σκόπιμες υπερτιμολογήσεις των υλικών και ποιοι ευθύνονται για τις υπερτιμολογήσεις αυτών των ειδών;

4.- Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να καταργηθεί το υψηλό ποσοστό του ΦΠΑ στα ορθοπεδικά ή ορθωτικά είδη και τεχνητά βοηθήματα, δεδομένου ότι είναι είδη πρώτης ανάγκης και όχι πολυτελείας;

 

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Ζαχαριάς Κώστας

 

Αμμανατίδου Λίτσα

 

Βαρδάκης Σωκράτης

 

Γαϊτάνη Ιωάννα

 

Γρηγόρης Σταύρος

 

Δέδες Γιάννης

 

Ζεϊμπέκ Χουσείν

 

Ζερδελής Γιάννης

 

Καρασαρλίδου Φρόσω

 

Κατριβάνου Βασιλική

 

Κυριακάκης Βασίλης

 

Μανιός Νίκος

 

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

 

Μιχαηλίδης Ανδρέας

 

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

 

Μουσταφά Μουσταφά

 

Παπαδόπουλος Σάκης

 

Παραστατίδης Θεόδωρος

 

Πολάκης Παύλος

 

Ρίζος Δημήτρης

 

Σιμορέλης Χρήστος

 

Συρμαλένιος Νίκος

 

Τζούφη Μερόπη

 

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Η απαγόρευση διαχωρισμού βιοτεχνικών μονάδων ως συνέπεια κατάργησης άρθρου νόμου

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

Αθήνα, 2-6-2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς  τον κ. Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

 

ΘΕΜΑ:         «Η απαγόρευση διαχωρισμού βιοτεχνικών μονάδων ως

                        συνέπεια κατάργησης άρθρου νόμου»

 

Με το άρθρο 21 του ν.3325/2005 περιγράφονταν οι προϋποθέσεις που έπρεπε να πληρούνται ώστε να επιτρέπεται ο διαχωρισμός βιομηχανικών – βιοτεχνικών μονάδων, επαγγελματικών εργαστηρίων, μηχανολογικών εγκαταστάσεων και αποθηκών.

Στο πλαίσιο της μνημονιακής πολιτικής των παρελθουσών κυβερνήσεων και στην ανάγκη νομοθέτησης δήθεν μεταρρυθμιστικών μέτρων, που απέβλεπαν στην πλήρη απελευθέρωση των επαγγελμάτων, με την υποπαράγραφο ΣΤ.18, παρ. 3 του ν.4254 (ΦΕΚ 85/Α’/7-4-2014) το άρθρο 21 του Ν. 3325/2005  καταργήθηκε.

Στην εισηγητική, αιτιολογική έκθεση του ν.4254, για την υποπαράγραφο ΣΤ.18, παρ.3 (σελ. 31) αναφέρεται ρητά ως σκοπός της ρύθμισης, η άρση των περιορισμών που περιλάμβανε το άρθρο 21 του ν.3325/2005, ως προς το διαχωρισμό των μονάδων, αφού «η μέχρι σήμερα διάταξη κρίθηκε περιοριστική», οι οποίοι περιγράφονται μάλιστα σαν «σημαντικό εμπόδιο» στην «ενίσχυση του ανταγωνισμού και της οικονομικής ελευθερίας».

Η κατάργηση του εν λόγω άρθρου, η παράλειψη της αντικατάστασής του με κάποιο άλλο και κατά συνέπεια η έλλειψη νομοθεσίας σχετικά με τον διαχωρισμό εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων,  έχει οδηγήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες της χώρας, να ερμηνεύουν ως μη επιτρεπόμενο πλέον το διαχωρισμό βιομηχανικών–βιοτεχνικών μονάδων, να απαντούν αρνητικά στο όποιο αίτημα, με αποτέλεσμα επαγγελματίες βιοτέχνες καθ’ όλα νόμιμοι κάτοχοι αδειών, να μην μπορούν να διαχωρίσουν τις λειτουργίες τους, αλλά ούτε να σχεδιάσουν το μέλλον τους.     

Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

α) Σε τι ενέργειες πρόκειται να προβεί ώστε να συμπληρωθεί το κενό της νομοθεσίας που έχει προκύψει μετά την κατάργηση του άρθρου 21 του ν. 3325/2005;

β) Με δεδομένο το γεγονός ότι το χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει από την κατάργηση του άρθρου, καθώς και αυτό που θα χρειαστεί μέχρι την οριστική διευθέτηση του θέματος, οδηγεί σε στάση εργασιών και επαγγελματική απόγνωση βιοτέχνες κατόχους νόμιμων αδειών λειτουργίας, με ποιες ενέργειες προς τις αρμόδιες υπηρεσίες θα μπορούσε να τους δοθεί η δυνατότητα να ανταποκρίνονται θετικά στο δίκαιο αίτημα επαγγελματιών βιοτεχνών περί διαχωρισμού των λειτουργιών τους;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

Καρακώστα Ευαγγελία (Εύη)

Αμμανατίδου Ευαγγελία

Ζάννας Ζήσης

Θελερίτη Μαρία

Καφαντάρη Χαρά

Κυρίτση Αγλαΐα

Μητρόπουλος Αλέξης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Σκούμας Αθανάσιος

Σταθάς Ιωάννης

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Ψαρρέα Ελένη

: Καταβολή δεδουλευμένων και λύση σύμβασης 80 εργαζομένων στις εταιρεία Μακεδονικές Εκδόσεις ΑΕ

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

ΑΘήνα 2  Ιουνίου  2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό

Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

ΘΕΜΑ: Καταβολή δεδουλευμένων και λύση σύμβασης 80 εργαζομένων στις εταιρεία Μακεδονικές Εκδόσεις ΑΕ

Η εταιρεία με την επωνυμία «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΑΕ» εξέδιδε την καθημερινή απογευματινή εφημερίδα ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ καθώς και την εφημερίδα ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ. Από το 2011 ξεκίνησαν οι καθυστερήσεις καταβολής των δεδουλευμένων των δημοσιογράφων, των τεχνικών και των διοικητικών υπαλλήλων. Να σημειωθεί επιπλέον  ότι η εν  λόγω  εταιρεία  δεν  τ ηρούσε τις  εκάστοτε  ισχύουσες  Συλλογικές  Συμβάσεις Εργασίας της ΕΤΗΠΤΑ, της ΕΣΗΕΑ και της ΕΠΗΕΑ ,παρότι, ο Δημήτριος Ρίζος, Πρόεδρος  και ΔΙνων Σύμβουλος  του  Διοικητικού Συμβουλίου  της εταιρείας, ήταν και μέλος  του  Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΙΗΕΑ [της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών].

Τον Ιούλιο του 2012 σταμάτησε πλήρως η καταβολή των  δεδουλευμένων, ενώ παράλληλα η εταιρεία  εξαπάτησε τους εργαζόμενους  και τις επαγγελματικές τους  ενώσεις, για δήθεν  αναζήτηση βιώσιμης λύσης, ενώ είχε προγραμματίσει πώληση των σημάτων των προαναφερόμενων εφημερίδων.

Στις 21 -12 -2012, ο Απόστολος Ρίζος, γιός του Δημητρίου Ρίζου, μέλος του ΔΣ της εταιρείας, ιδιοκτήτης των σημάτων των εφημερίδων, τα μεταβίβασε, λόγω πώλησης, στην εταιρία SABD ΑΕ, και στις 28-12 -2012, η εταιρεία κατέθεσε δήλωση παύσης πληρωμών. Στη συνέχεια η εφημερίδα σταμάτησε να εκδίδεται, ενώ έμειναν κυριολεκτικά στο δρόμο, οι 80 περίπου εργαζόμενοι, οι οποίοι εξακολουθούν  να βρίσκονται υπό καθεστώς ομηρίας.

 Να σημειωθεί επίσης πως ενώ η εταιρεία έχει μηδενικά περιουσιακά στοιχεία, είχε λάβει δάνεια από Τράπεζες, για τα οποία ενδεικτικά οφείλει τα κάτωθι ποσά:

Δάνεια       2.441.067 ευρώ, [ΑΙΡΗΑΒΑΝΚ]

                    2.406.21 ευρώ [EUROBANK]

                      516.892 ευρώ [ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ]

 Επίσης υπάρχουν μια σειρά οφειλές της εταιρείας που έως τον Δεκέμβριο του 2012  ήταν οι εξής:

 Οφειλές προς το Δημόσιο λόγω μη καταβολής ΦΠΑ και ΦΜΥ μέχρι 30-11-2012, που ανέρχονται σε 2.154.001,31 ευρώ.

Οφειλές προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης που ανέρχονται σε 1.339.089 ευρώ.

Οφειλές προς εργαζομένους άνω των 3.000.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, τα μέλη του ΔΣ, ήτοι η οικογένεια Ρίζου.

 Α. έχουν αφαιρέσει από την εταιρεία, το ποσό των 7.300.000 ευρώ, όπως επισημαίνουν οι ορκωτοί λογιστές, κατά παρέκκλιση του άρθρου 23α Ν.219011920.

 Β. συνεχίζουν την λειτουργία της ραδιοφωνικής συχνότητας του ΠΑΡΕΑ ΕΜ, εισπράττοντας διαφημιστικά έσοδα

Κατόπιν μήνυσης των εργαζομένων, κατά των μελών του ΔΣ, ήτοι της οικογένειας Ρίζου, έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για απάτη και απιστία σε βαθμό κακουργήματος.

Με βάση τα προαναφερθέντα και με δεδομένο ότι

-           80 περίπου υπάλληλοι της εταιρείας παραμένουν απλήρωτοι περισσότερο από δυο χρόνια ενώ ταυτοχρόνως είναι εγκλωβισμένοι, χωρίς να θεωρούνται άνεργοι, διότι δεν καταγγέλλονται οι συμβάσεις εργασίας τους

-           δεν καταβάλλονται οι οφειλές της εταιρείας προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.

-          η εταιρεία δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της

-           παρά την σχετική απαγορευτική διάταξη, ο Δ. Ρίζος είναι ιδιοκτήτης εταιρείας

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να καταβληθούν τα δεδουλευμένα των εργαζομένων και να επέλθει λύση της σύμβασης εργασίας τους.

Οε ερωτώντες βουλευτές

Θελερίτη Μαρία

Γαϊτάνη Ιωάννα

Καραγιαννίδης Χρήστος

Λεουτσάκος Ευστάθιος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Σταθάς Ιωάννης

Σωτηρίου Ελένη

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Κοινοβουλευτικο Εργο