Εργοδοτική ασυδοσία στα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής

 

Αθήνα, 14 Απριλίου 2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:

  • Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
  • Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

 

Θέμα: Εργοδοτική ασυδοσία στα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής

 

Οι εργαζόμενοι των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής δέχονται συνεχείς επιθέσεις από το 2012 όταν και ανέλαβε πρόεδρος ο κ. Αρβανιτίδης. Αποτέλεσμα αυτών των επιθέσεων είναι από τα 60 άτομα, που αποτελούσαν το μόνιμο προσωπικό του ΚΤΕΛ, να έχουν απομείνει μόλις 30. Για να επιτευχθεί αυτή η αποψίλωση προσωπικού αξιοποιήθηκε φυσικά η μνημονιακή νομοθεσία αλλά και προηγούμενες αντεργατικές διατάξεις του νόμου. Οι εργαζόμενοι έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια απολύσεις, μεταθέσεις, προσπάθειες για εκ περιτροπής εργασία, τιμωρίες και πειθαρχικά συμβούλια ενώ έχουν παρουσιαστεί φαινόμενα ενοικίασης εργαζομένων και μαύρης εργασίας. Τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2012 απολύθηκαν 10 εργαζόμενοι, των οποίων όμως οι απολύσεις ανακλήθηκαν μετά την απόφαση του Πρωτοδικείου Χαλκιδικής το οποίο έκρινε ότι είναι αντισυνταγματικές οι αλλαγές άρθρων του ΠΔ 246/06, με πράξεις Υπουργικού Συμβουλίου. Από τότε έχει ξεκινήσει ένας πολυέξοδος δικαστικός αγώνας ο οποίος έχει εξαντλήσει οικονομικά τους εργαζομένους των ΚΤΕΛ.

Παράλληλα χρησιμοποιούνται διάφορα άλλα μέσα όπως παρακολούθηση των εργαζομένων με κάμερες παρακολούθησης στον χώρο εργασίας και εκδικητικές μεταθέσεις ώστε να τρομοκρατηθούνοι εργαζόμενοι. Επιπλέον ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ λόγω της απόρριψης των πειθαρχικών ποινών 15-20 ημερών από τα δευτεροβάθμια πειθαρχικά συμβούλια του ΠΔ 246/2006, επιβάλλει συνεχώς μικρές ποινέςοι οποίες εξετάζονται από το Α’ Πειθαρχικό Συμβούλιο. Η δυνατότητα στους προέδρους να επιβάλλουν οι ίδιοι ποινές ως  6 ημέρες, δίνεται από το ίδιο ΠΔ στο οποίο επίσης προβλέπεται πως τα έσοδα από τα αφαιρούμενα ημερομίσθια μένουν στο ταμείο των μετόχων αντί για την Εργατική Εστία, όπως ίσχυε παλιότερα. Το ΠΔ 246/2006 περιλαμβάνει και άλλα άρθρα τα οποία έχουν σαν αποτέλεσμα όχι μόνο την επιδείνωση της κατάστασης των εργαζομένων αλλά και την υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

 

  • Το άρθρο 8 επιτρέπει στα ΚΤΕΛ να μην κάνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη των οργανικών κενών αντίθετα αναθέτονται σημαντικά πόστα σε συμβασιούχους ενός εξαμήνου ή ενός χρόνου. Επίσης η παρ.3 του συγκεκριμένου άρθρου επιτρέπει τις εκδικητικές μεταθέσεις των εργαζομένων από πόλη σε πόλη.
  • Το άρθρο 9 επιτρέπει στο Δ.Σ. των ΚΤΕΛ την αλλαγή της ειδικότητας του κάθε εργαζόμενου ανά πάσα στιγμή ενισχύοντας το αίσθημα της ανασφάλειας και της αβεβαιότητας για τους εργαζομένους.
  • Το άρθρο 10 κεφ.Β  αναγκάζει τους οδηγούς να ασκούν και πολλαπλά καθήκοντα όπως π.χ. του εισπράκτορα, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

 

Το συγκεκριμένο ΠΔ μάλιστα παρά τη σοβαρότητα των αλλαγών που έφερνε για τους εργαζομένους, διαμορφώθηκε με συνεργασία μόνο της ομοσπονδίας των μετόχων και των τότε Υπουργών Λιάπη-Τσιτουρίδη. Οι εργαζόμενοι παραγκωνίστηκαν πλήρως στην όλη διαδικασία καθώς όχι μόνο δεν τους ζητήθηκε να καταθέσουν τις απόψεις τους αλλά δεν υπήρξε καμία επαφή μαζί τους.

Αντίθετα  με το ΠΔ 94/2014 δίνεται στους Μετόχους το δικαίωμα να απολύουν τους οδηγούς υπαλλήλους τους αναιτιολόγητα χωρίς την προστασία του άρθρου 26 ΠΔ 246/06.Οι διατάξεις αυτών των ΠΔ σε συνδυασμό με την υπάρχουσα μνημονιακή νομοθεσία έχουν χρησιμοποιηθεί με παρόμοιο τρόπο και από άλλους προέδρους ΚΤΕΛ ανά την επικράτεια.

 

Με βάση τα παραπάνω ερωτούνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

 

  1. 1)Σκοπεύουν να τροποποιήσουν το ΠΔ 246/2006 το οποίο ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις και απορρυθμίζει την λειτουργία των ΚΤΕΛ, εκδίδοντας νέο Κανονισμό Προσωπικού ΚΤΕΛ;
  2. 2)Θα καταργηθεί το ΠΔ 94/2014 το οποίο έχει απελευθερώσει το καθεστώς των απολύσεων στα ΚΤΕΛ, όπως ζητάνε εδώ και μήνες οι εργαζόμενοι;

 

 

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Σταθάς Γιάννης

Ιγγλέζη Κατερίνα

Λεουτσάκος Στάθης

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Δελημήτρος Κώστας

Μπάρκας Κώστας

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Κοινοβουλευτικο Εργο Ερωτήσεις Εργοδοτική ασυδοσία στα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής