Απολογισμός Δέσποινας Χαραλαμπίδου

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Απολογισμός Κοινοβουλευτικής Δράσης της Βουλευτού και Υποψήφιας Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ στην Α΄Θεσσαλονίκης Δέσποινας Χαραλαμπίδου

 

Διαβάστε περισσότερα: Απολογισμός Δέσποινας Χαραλαμπίδου

Ο συνδικαλισμός στο απόσπασμα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ερώτηση προς το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

 

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ A' Θεσσαλονίκης Δ. Χαραλαμπίδου, από κοινού με άλλους 5 βουλευτές, κατέθεσε την Παρασκευή 12/12 ερώτηση προς το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας σχετικά με την παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης και τις απόπειρες τρομοκράτησης εργαζόμενων και συνδικαλιστών στην επιχείρηση Κ.Ε. ΚΑΛΑΜΑΡΑΚΗΣ Α.Β.Ε.Ε. - ΚΑΛΑΣ Α.Ε.

Από το 2012 που ιδρύθηκε το σωματείο, ως προσπάθεια των εργαζομένων για τη διαφύλαξη και προώθηση των συμφερόντων τους, η διοίκηση της εταιρείας ακολούθησε μια σειρά κινήσεων και πρακτικών που αποσκοπούσε στην αποτροπή της δράσης του σωματείου, την φίμωσή του και την αποτροπή εργαζομένων να συμμετάσχουν σε αυτό. Συμπεριφορές και πρακτικές που συνεχίζονται μέχρι σήμερα, όπου η εργοδοσία αμφισβητεί διαρκώς την νομική υπόσταση του συνδικάτου.

Σύμφωνα με το κείμενο της ερώτησης, μάλιστα, «το τελευταίο διάστημα παρουσιάζονται καθυστερήσεις στην καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών, ενώ οι νεοπροσλαμβανόμενοι εργαζόμενοι αμείβονται πλέον με τον κατώτατο μισθό, πράγμα που δημιουργεί προσωπικό δύο ταχυτήτων εντός της επιχείρησης, αλλά και προϊδεάζει για την μισθολογική προοπτική και του υπόλοιπου προσωπικού». Επομένως, είναι φανερό για ποιον λόγο η εργοδοσία κάνει ότι μπορεί προκειμένου να αποφεύγει να αναγνωρίσει πραγματικά το σωματείο και να διαβουλευθεί μαζί του ως νόμιμη συλλογική εκπροσώπηση των εργαζόμενων.

Σχετικά με τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στις Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΕΡΩΤΗΣΗ

προς τους κ.κ. Υπουργούς:

- Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

- Εργασίας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων 

ΘΕΜΑ: Σχετικά με τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στις Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις

Ο Νόμος 4015/2011 περί Αγροτικών Συνεταιρισμών και ο τρόπος που αυτός εφαρμόστηκε από την πλειονότητα των ΔΣ των Αγροτικών Συνεταιρισμών αποτέλεσε την «χαριστική βολή» για τον ήδη απαξιωμένο αγροτικό συνεταιριστικό χώρο. Η εφαρμογή του οδήγησε στην διάλυση και στο ξεπούλημα της περιουσίας των Οργανώσεων με καταστροφικές συνέπειες για τον μικρομεσαίο αγρότη και για την συνεταιριστική αγροτική πολιτική, αλλά και για τους χιλιάδες εργαζομένους στις Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις (Α.Σ.Ο).

Διαβάστε περισσότερα: Σχετικά με τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στις Αγροτικές Συνεταιριστικές...

Να σταματήσει η άκρως επιζήμια για την οικονομία και προκλητικά αδικαιολόγητη εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ενημερώνουμε τον ελληνικό λαό ότι κατά τη διάρκεια των διερευνητικών εντολών, η Βουλή δεν έχει κλείσει. Στα πλαίσια της λειτουργίας της Βουλής, η Κ.Ο. της Λαϊκής Ενότητας καταθέτει την παρακάτω ερώτηση.

 

ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 24 Αυγούστου 2015

 

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:

-       Οικονομικών

-       Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

-       Επικρατείας για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου

-       Εθνικής Άμυνας

-       Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

 

 

Θέμα: «Να σταματήσει η άκρως επιζήμια για την οικονομία και προκλητικά αδικαιολόγητη εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων»

Την 27-07-15 29 βουλευτές καταθέσαμε για το συγκεκριμένο θέμα Ερώτηση και ΑΚΕ σχετικά με την εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων, η οποία δυστυχώς δεν έχει ακόμα απαντηθεί. Στην εν λόγω παρέμβαση αποδεικνύαμε με τεχνικοοικονομικά στοιχεία και τονίζαμε με ιδιαίτερη έμφαση τα κάτωθι:

 

  • Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων. Επομένως δεν υπάρχει καμία πολιτική λογική σε μια τέτοια πράξη που θα επιφέρει - ιδιαίτερα εν καιρώ κρίσης -  τόσο μεγάλη απώλεια δημοσίων εσόδων.
  • Η νησιωτικότητα κάποιων Περιφερειών της Ελλάδας καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή και τουριστική προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια.
  • Η δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση αντίκειται στο Σύνταγμα της Ελλάδας. Τα αεροδρόμια ανήκουν στα ιδιόχρηστα πράγματα και η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης με σαφή προοπτική την παραχώρηση της κυριότητας, υποκρύπτει απαγορευμένη εμπράγματη διάθεση δημόσιας περιουσίας για διάφορους από την θεσμοθέτησή της σκοπούς.
  • Τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Μπορούν υπό δημόσιο έλεγχο να εγγυηθούν την εθνική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου προς όφελος όλων.

 

Αντ΄ αυτού και ενώ για πολλά χρόνια ήταν απόλυτα ξεκάθαρες οι πολιτικές θέσεις του κόμματος που στηρίζει τη σημερινή συγκυβέρνηση, στις 17 Αυγούστου δημοσιεύτηκε το επίμαχο ΦΕΚ [98 Ά], με το οποίο εγκρίνεται η υπογραφή από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ της Σύμβασης Παραχώρησης των Αεροδρομίων στην Fraport AG - Slentel Ltd, δηλαδή στο Γερμανικό Δημόσιο!

Για την απόφαση αυτή, ουδέποτε δόθηκε κάποια πολιτική εξήγηση στις τοπικές κοινωνίες και στις εκατοντάδες αυτοδιοικητικές αρχές και παρατάξεις, κοινωνικούς φορείς και κινήματα πολιτών που παλεύουν για την αποτροπή της εκποίησης των Περιφερειακών Αερολιμένων, αφού διαφαίνεται με σαφήνεια ο αναπτυξιακός μαρασμός και το αρνητικό κοινωνικό - ταξικό πρόσημο που συνοδεύει αυτή την παραχώρηση.

 

Επειδή, αν ιδιωτικοποιηθούν με αυτούς τους όρους από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση, θα πρόκειται κυριολεκτικά για υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής και για υποταγή της παραγωγικής διαδικασίας και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας, στα κερδοσκοπικά συμφέροντα της κοινοπραξίας Fraport AG - Slentel Ltd,

 

Επειδή οι συνέπειες από την υποθήκευση των κρατικών αναπτυξιακών μας υποδομών θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές,

 

Επειδή, αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου, 

 

Επειδή οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στο λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους,

 

Επειδή η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ,

 

Επειδή η μεγάλη πλειοψηφία των συγκεκριμένων 14 αεροδρομίων είναι άκρως κερδοφόρα και θα προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη στέρηση δημόσιων εσόδων,

 

Επειδή η σύμβαση «εκχώρησης» είναι αποτέλεσμα των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων και των δεσμεύσεών τους έναντι των δανειστών που η σημερινή κυβέρνηση τηρεί κατά γράμμα,

 

Επειδή η εκχώρηση τέτοιου εθνικού πλούτου θα επηρεάσει ακόμα περισσότερο αρνητικά τις εργασιακές σχέσεις χωρίς ουσιαστικά μισθολογικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για εργαζόμενους στις αερομεταφορές, στον τουρισμό, κ.λπ. με τη δημιουργία ειδικών «οικονομικών ζωνών» στα πρότυπα οικονομικών προτεκτοράτων,

 

Επειδή η αμυντική θωράκιση, η κοινωνική και γεωγραφική συνοχή στα περιφερειακά νησιά παραμένει υψηλή προτεραιότητα για τη χώρα μας,

 

Επειδή η γεωπολιτική και η αμυντική στρατηγική της πατρίδας μας συνδέεται με την αεροπολιτική στρατηγική, τόσο στον τομέα της εμπορικής εκμετάλλευσης αλλά και την αποτρεπτική της ικανότητα για την χρήση των περιφερειακών αεροδρομίων από τις ένοπλες δυνάμεις σε περιόδους μείζονος εθνικής σημασίας,

 

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :

 

1. Τι προτίθενται να πράξουν για την άμεση ακύρωση της ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;

2. Τι προτίθενται να πράξουν για τη διερεύνηση του πολιτικού και οικονομικού σκανδάλου της εκποίησης των 14 Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;

3. Προτίθενται να αποδώσουν δικαιοσύνη σε μια τέτοια πράξη που ζημιώνει το ελληνικό δημόσιο και θέτει σε άμεση επισφάλεια την κοινωνική συνοχή της χώρας και την εθνική της ασφάλεια - κυριαρχία;

4. Πώς δικαιολογούν και τεκμηριώνουν στην παρούσα οικονομική συγκυρία, την πρόθεση της ιδιωτικοποίησης των Αεροδρομίων, από τη στιγμή που θα προκύψουν τεράστιες απώλειες στα δημόσια έσοδα;

 

 

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Σαμοΐλης Στέφανος

Αμμανατίδου - Πασχαλίδου Λίτσα

Γαϊτάνη Ιωάννα

Δελημήτρος Κώστας

Ζάννας Ζήσης

Ήσυχος Κώστας

Ιωαννίδης Ηλίας

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Κυρίτση Αγλαϊα

Κώτσιας Θωμάς

Λαπαβίτσας Κώστας

Λεουτσάκος Στάθης

Ουζουνίδου Ευγενία

Πετράκος Θανάσης

Σκούμας Θανάσης

Σταθάς Γιάννης

Στρατούλης Δημήτρης

Τσανάκα Αλεξάνδρα

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Ψαρρέα Έλενα

 

 

Τεράστια και αδικαιολόγητη η οικονομική ζημία από τη δρομολογούμενη εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΣΥΡΙΖΑ

Αθήνα 27 Ιουλίου 2015

ΕΡΩΤΗΣΗ - ΑΚΕ

 

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

-          Οικονομικών

-          Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

-          Επικρατείας για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου

-          Εθνικής Άμυνας

-          Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

 

Θέμα: Τεράστια και αδικαιολόγητη η οικονομική ζημία από τη δρομολογούμενη εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων.

Μελετώντας την Πρόταση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών [αρ.  Πρωτ. 02/06-04-2015] και βάσει των όρων της αδιαφανούς - ως προς τη μεθόδευση και το σύνολο των τεχνοοικονομικών αναλύσεων - Σύμβασης Παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd, προκύπτουν τα εξής προκλητικά αντικειμενικά συμπεράσματα:

Α. Ως προς την οικονομία

Η Fraport AG - Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δις. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δις ευρώ, ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια.

Το εφάπαξ αυτό “τίμημα” στην πραγματικότητα περιορίζεται σε περίπου 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. - να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων - τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσ/νίκης και των Χανίων.        

Το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η Fraport AG - Slentel Ltd είναι 0,023 δις. Αυτό ισοδυναμεί   για παράδειγμα, με τον ετήσιο περίπου τζίρο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια.  

Ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ.

Αν εκποιηθούν τα οικονομικά εύρωστα αεροδρόμια, που χρηματοδοτούν σήμερα τα οικονομικά αδύναμα (Κάρπαθος, Ικαρία, Χίος, Νάξος, Σητεία, Σύρος, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Κάσος, Καστελλόριζο, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Καλαμάτα), τότε δημιουργείται άλλη μια «τρύπα» στον κρατικό προϋπολογισμό. Με δεδομένο το γεγονός  των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη.

Υπάρχουν συμβόλαια παραχώρησης ακινήτων της ΥΠΑ ευθέως  ανακλητά, που έως τώρα αξιοποιούνται από Ελληνικά Αθλητικά Κέντρα, ΟΤΑ κλπ. Όλα αυτά αν ανακληθούν από τον ιδιώτη,  θα δημιουργήσουν επιπλέον έξοδα για το κράτος και την αυτοδιοίκηση. Αντίστοιχη απώλεια εσόδων, θα υπάρξει από τη μη αξιοποίηση παροπλισμένων εγκαταστάσεων των Αερολιμένων από υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης που τώρα δαπανούν τεράστια ποσά σε μισθώματα.      

Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων.


Β. Ως προς την κοινωνία, τον τουρισμό και την εθνική ασφάλεια - κυριαρχία

Η νησιωτικότητα κάποιων Περιφερειών της Ελλάδας, καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια.

Αν σκεφτούμε ότι στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές, κυμαίνεται από 85% έως 90%, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της Fraport AG - Slentel Ltd. Επιπρόσθετα, κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δεν θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση ή να εξυπηρετηθούν οι κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής.

Η γεωπολιτική θέση των νησιωτικών περιφερειών και οι καταιγιστικές πολιτικές εξελίξεις στα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο, υπογραμμίζουν τον σημαντικό ρόλο των κρατικών αεροδρομίων στα θέματα εθνικής άμυνας και στρατηγικής.

Η δρομολογούμενη αποκρατικοποίηση είναι αντικείμενη στο Σύνταγμα της Ελλάδας. Τα αεροδρόμια ανήκουν στα ιδιόχρηστα πράγματα και η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης με σαφή προοπτική την παραχώρηση της κυριότητας, υποκρύπτει απαγορευμένη εμπράγματη διάθεση δημόσιας περιουσίας για διάφορους από την θεσμοθέτησή της σκοπούς. Είναι αντικείμενη στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, αντιτιθέμενη στην εθνική ασφάλεια και την αρχή της αναλογικότητας.

 

Επειδή,  δεν υπάρχει πολιτική και οικονομική λογική, σε μια πράξη που θα επιφέρει - εν καιρώ κρίσης -  τόσο μεγάλη απώλεια δημοσίων εσόδων.

Επειδή, τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Μπορούν υπό δημόσιο έλεγχο να εγγυηθούν την εθνική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου προς όφελος όλων. 

Επειδή, αν ιδιωτικοποιηθούν με αυτούς τους όρους από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση, θα πρόκειται κυριολεκτικά για υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής και για υποταγή της παραγωγικής διαδικασίας και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας, στα κερδοσκοπικά συμφέροντα της κοινοπραξίας Fraport AG - Slentel Ltd.  

Επειδή, το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση ιδιωτικοποίησης υπό τη μορφή κοινοπρακτικού σχήματος (ΣΔΙΤ), τόσο λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας όσο και λόγω της ουσιαστικής πρόθεσης της Fraport AG - Slentel Ltd για εύκολο και γρήγορο κέρδος, που σε καμία περίπτωση δεν θα την αποτρέψει από την μονοπωλιακή πρακτική της περικοπής εργαζομένων και της αύξησης των ναύλων. Εξάλλου, ήδη οι Κρατικοί Αερολιμένες έχουν συνάψει επιχειρηματικές σχέσεις με ιδιωτικές εταιρίες και ομίλους στα πλαίσια των ΣΔΙΤ και ήδη το 80% των εργαζομένων σε αυτούς απασχολούνται από ιδιωτικές εταιρείες χρηστών των Αερολιμένων. 

Επειδή, οι συνέπειες από την υποθήκευση των κρατικών αναπτυξιακών μας υποδομών, θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές.

Επειδή, αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου.

Επειδή, οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στο λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους.

Επειδή, η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ.

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :

  1. 1.Τι προτίθενται να πράξουν για την ακύρωση της επιζήμιας για την οικονομία και την κοινωνία της Ελλάδας ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;
  2. 2.Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για να αναβαθμιστεί και να παραμείνει η ΥΠΑ υπό δημόσιο έλεγχο, ενταγμένη στο δημόσιο τομέα και όχι με νομικά μορφώματα του εταιρικού δικαίου, που εύκολα μπορούν να αποτελέσουν λεία των αρπακτικών των πολυεθνικών εταιρειών και των θυγατρικών τους;
  3. 3.Τι προτίθενται να πράξουν για την ορθολογική διαχείριση ίδιων ανταποδοτικών πόρων των αεροδρομίων, σε συνδυασμό με μια τιμολογιακή πολιτική που καθορίζεται από το Κράτος, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας;
  4. 4.Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για να εξασφαλιστεί η διαφάνεια στη διαχείριση των κονδυλίων της ΥΠΑ με δημοσίευση οικονομικών στοιχείων και εκπόνηση πενταετών αναπτυξιακών πλάνων;
  5. 5.Τι προτίθενται να πράξουν για την άμεση πρόσληψη προσωπικού για την κάλυψη των ελλείψεων και η γενικότερη ανανέωση του προσωπικού της;
  6. 6.Τι προτίθενται να πράξουν για τη διερεύνηση του οικονομικού σκανδάλου της εκποίησης των 14 Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;
  7. 7.Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την είσπραξη των 1,4 δις περίπου ευρώ ΦΠΑ από την γερμανική εταιρεία (Hochtief) διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών, για την οποία έχουν ήδη εκδοθεί 6 σχετικές νομικές καταδικαστικές αποφάσεις.
  8. 8.Πώς δικαιολογούν και τεκμηριώνουν στην παρούσα οικονομική συγκυρία, την πρόθεση της ιδιωτικοποίησης των Αεροδρομίων, από τη στιγμή που θα προκύψουν τεράστιες απώλειες στα δημόσια έσοδα;

 

Παρακαλούνται οι κ.κ. Υπουργοί να καταθέσουν στο σώμα:

  1. 1.Τους ακριβείς όρους και το σύνολο των οικονομοτεχνικών αναλύσεων της Σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με την Fraport AGSlentel Ltd για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια.
  2. 2.Τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που υποχρεωτικά συνοδεύουν την Σύμβαση για ταΠεριφερειακά Αεροδρόμια
  3. 3.Τη Μελέτη Κόστους - Ωφέλειας της εν λόγω Σύμβασης.  

 

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ - ΑΙΤΟΥΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

 

Σαμοΐλης Στέφανος

 

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Λίτσα

 

Βάκη Φωτεινή

 

Βαρδάκης Σωκράτης

 

Γαϊτάνη Ιωάννα

 

Γεωργοπούλου-Σαλτάρη Έφη

 

Γιαννακίδης Ευστάθιος

 

Δελημήτρος Κώστας

 

Ζάννας Ζήσης

 

Ζαχαριάς Κώστας

 

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

 

 Ιωαννίδης Ηλιας

 

Καββαδία Αννέτα

 

Καρακώστα  Εύη

 

Κατσαβριά-Σιωροπούλου Χρυσούλα

 

Kριτσωτάκης Μιχάλης

 

Κυριακάκης Βασιλης

 

Κυρίτση Αγλαΐα

 

Κωστοπαναγιώτου Ηλίας

 

Λέβα Βασιλική

 

Μανιός Νίκος

 

Μπαλαούρας Γεράσιμος

 

Πετράκος Θανάσης

 

Σκούμας Θανάσης

 

Σταθάς Γιάννης

 

Σωτηρίου Ελένη

 

Τσανάκα Αλεξάνδρα

 

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

 

Χατζηλάμπρου Βασίλης 

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Κοινοβουλευτικο Εργο